Wyślij przesyłkę


Zaloguj się Załóż konto

Tutaj
znajdziesz odpowiedzi na Twoje pytanie
Witaj, w czym możemy Ci pomóc?

Co to jest pobranie?


 Przesyłka pobraniowa COD

W naszej ofercie występuje kilka rodzajów płatności. Jedną z możliwości zapłaty za transport  jest pobranie.
Przesyłka pobraniowa (COD) jest rodzajem przesyłki polegającej na doręczeniu paczki wraz z pobraniem należności za nią przez kuriera. Wysokość pobranej przez kuriera należności określa Nadawca / Zleceniodawca w trakcie składania zlecenia.

Jednak nie każdy zdaje sobie sprawę co to tak naprawdę oznacza.
Pobranie jest to koszt towaru wraz z kosztem transportu, której płatność odbywa się dopiero przy odbiorze zamówionych towarów.

 


Kiedy zwracana jest kwota pobrania? 


Zleceniodawca ma do wyboru kilka wariantów:
 

  1. Na konto bankowe.
    Termin zwrotu pobrania.
    Pobranie zwracane (wysyłane-wyksięgowane) jest w 24 godziny od momentu doręczenia przesyłki przez kierowcę CTL  licząc tylko dni robocze . Księgowość pracuje (wysyła pobrania) od poniedziałku do piątku w godzinach 9:00-15:00.
    Pobranie zwracane jest na numer rachunku bankowego podanego w panelu klienta.

    Przykład 1
    Kierowca doręczył paczkę w piątek o godzinie 18:30.
    Przelew zostanie wysłany (wyksięgowany z rachunku CTL) w poniedziałek do godziny 15:00.
    Data księgowania na rachunku klienta uzależniona jest od banku w którym klient posiada rachunek rozliczeniowy i z reguły pojawia się w 24 godziny po wyksięgowaniu pieniędzy z konta CTL.

    Prosimy nie dzwonić w poniedziałek z samego rana z zapytaniami "gdzie są moje pieniądze, przecież towar był doręczony w piątek a macie 24 godziny na zwrot "
     
  2. Dostawa pieniędzy w formie gotówki. 
    Pieniądze z pobrań przywożone są w gotówce. Ta forma zwrotu jest skierowana dla klientów nie posiadających rachunku bankowego.Termin zwrotu pobrania: 7 dni od momentu doręczenia towaru. Z reguły zwrot pobrania następuje w kolejnym tygodniu roboczym.
    *Usługa skierowana dla osób wysyłających więcej niż 5 paczek w cyklu tygodniowym.
     
  3. Doładowanie "Skarbonki". 
    Możemy część kwoty z pobrania przeznaczyć na kolejne wysyłki. Po dostawie towaru w PK (panelu klienta) przy danym zleceniu jest widoczny odnośnik "doładuj saldo". Przy wprowadzaniu kolejnych zleceń, możemy korzystać z dodatkowej funkcji "sposób płatności - środki z przedpłat".  Są to środki zgromadzone w skarbonce. Ta opcja jest skierowana do klientów nadających kilka paczek jednocześnie.
     


powrót do Poradnika
Czy ten artykuł był pomocny?
Tak Nie



Informujemy, że ta strona używa plików cookies. Dowiedz się więcej o celu ich używania i zmianie ustawień cookie w przeglądarce.
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. x